Home>Cursos>Relaciones Públicas>Florencia>Summer Course Fashion Events and PR - Florencia - Italia
 

Summer Course Fashion Events and PR

Método: Presencial
Lugar:
Tipo: Cursos
Loading...

Solicita información sin compromiso
IED Istituto Europeo di Design - sede Florencia

Summer Course Fashion Events and PR - Florencia - Italia

Nombre
Apellidos
E-Mail
Provincia
Teléfono de Contacto
Teléfono Fijo Ej: 2 2388888
 
 
 
 
Ciudad
Mi teléfono es:
Fijo
Celular
Para enviar la solicitud debes aceptar la política de privacidad
* Campos obligatorios

En breve un responsable de IED Istituto Europeo di Design - sede Florencia, se pondrá en contacto contigo para informarte.
Por favor, rellena todos los campos correctamente
Summer Course Fashion Events and PR - Florencia - Italia Comentarios sobre Summer Course Fashion Events and PR - Florencia - Italia
Contenido:
Summer Course Fashion Events and PR.
  • Start date: June 2017
  • Duration: 4 weeks
  • Language: English
Develops the essential skills and techniques to create and design professional fashion events.

Students will learn how to merge the use of public relation strategies, fashion communication and event planning in order to stage an actual fashion event as their final project for a partner company.

Description  

Schedule: This course meets Monday to Thursday with morning and afternoon sessions for a total of 75 contact hours.

Level and Pre-requisites:  Introductory course; no previous studies within the field are required. Skills such as basic visual communication such as computer graphics, and basic photography are useful. Students are encouraged to familiarize themselves with the major themes that will be presented:

Milan Fashion Week, Italian Designers,  Italian Fashion Reading List. 

Learning Outcomes: Expose students to public relations professionals and through site visits to media events and guest lectures; Develop a mastery of fashion communication techniques and production of press releases and invites. Design and execution of a fashion inspired public relations event in Florence;  Application of fashion event management principles as part of the pre and post production stages as part of the final project.

Topics Covered: Principles of public relations, fashion communication and writing, event planning and management, branding use of public relations via press kits, corporate sponsorship as well the use of technology and media (new and traditional).

El IED tiene organizada su oferta académica, dividiéndola en cuatro escuelas independientes:
  • IED Moda Lab responde a las exigencias formativas cada vez más especializadas. Es una escuela completa basada en la transversalidad de la metodología didáctica que une la teoría con la práctica.
  • IED Diseño responde de forma completa a las exigencias del mercado y anticipa contenidos, lenguajes, códigos expresivos y funcionales en los sectores más variados.
  • IED Visual Communication es el laboratorio creativo donde se aprenden los instrumentos, los lenguajes comunicativos y expresivos, las nuevas técnicas y las tecnologías necesarias para desarrollar proyectos de comunicación visual.
  • IED Management Lab. El primer contenedor IED dedicado a la formación sobre los temas relacionados con la gestión de la creatividad en los procesos empresariales.
Otra formación relacionada con Cursos de Relaciones Públicas: